گرشگری

مجله گردشگری

گرشگری

مجله گردشگری

ایرانگردی،جهانگردی

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

راهنمای سفر به مشهد

12khodro 12khodro | چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۰۸ ب.ظ

راهنمای سفر به مشهد :  مشهد رتبه دو در پرجمعیت ترین شهر را به خود اختصاص داده و در حال حاضر به یک کلان شهر تبدیل شده و همچنین به دلیل زیارتی بودن وشهر هشتمین اختر  تابناک آسمان ولایت مسافران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است .

البته شهر گردشگری مشهد جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد که سفر را برای شما به یادماندنی تر می نمایید .اگر شما عزیزان اطلاعات مناسبی از شهر مشهد داشته باشید می توانید برنامه ای برای خود تدارک ببنید که بتوانید به همه ی جاهای دیدنی بروید و سفر ویژه ای را برای خود رقم بزنید .

راهنمای سفر به مشهد
راهنمای سفر به مشهد

موقعیت جغرافیایی شهر مشهد

در شمال شرق کشور عزیزمان استانی با نام خراسان رضوی که مرکز آن مشهد می باشد وسعت آن 351 کیلومتر است جمعیت این شهر تقریبا بهبیش از  سه میلیون نفر می رسد و سالیانه حدودا سی میلیون مسافر از داخل و خارج کشور را به خود اختصاص داده است . همسایه های این شهر از سمت شمال به کلات و از سمت شرق به تربت جام و از سمت غرب به نیشابور متصل است . شهرستان مشهد شامل پنج شهر به نام طرقبه ،ملک آباد ، شاندیز ،رضویه ، مشهد و 13 دهستان است و همچنین از چهار بخش مرکزی و رضویه و طرقبه و احمد آباد است . زبان مردم شریف این شهر فارسی به همراه گویش و لهجه مشهدی همراه است که این لهجه را فارسی دری می دانند.ادبیات شاعران بزرگ همچون فردوسی ،عطار و خیام نیز همین لهجه مشهدی است .

پیشینه‌ای تاریخی از شهر مشهد

نام قدیم مشهد

نام قدیمی مشهد سناباد بوده البته تا قبل از اینکه امام رضا (ع) در اینجا به شهادت برسد .سناباد در واقع یک دهکده بوده است که بعد از شهادت امام عزیزمان به مشهد الرضا تغییر نام داده است و به مرور زمان همین اسم نیز در بین مردم به مشهد معروف شد .در همان سال ها مردم  به دلیل احترام به این امام عزیز و غریب خانه های خود را در اطراف حرم ساختند ودر گذر زمان مشهد امروزی شکل گرفت .کلمه  مشهد در واقع به معنای مکان یا محل شهادت است . در زمان پادشاهی نادر شاه افشار مشهد به عنوان پایتخت ایران نام گرفته بوده .

آب و هوای مشهد و بهترین فصل سفر

از نظر موقعیت جغرافیای این منطقه دارای آب و هوای متغییر است ولی بیشتر معتدل و رو به سرد و خشک است .تابستان های مشهد گرم و خشک و میانگین دما 42و 43 و زمستان آن بسیار سرد و مرطوب و میانگین دما 19و20 درجه زیر صفر می باشد .

با توجه به دمای هوا می توان گفت بهترین زمان برای سفر کردن به این شهر در فصل بهار و پاییز است که دمای  هوا بسیار معتدل می باشد . در فصل تابستان به دلیل تعطیلات مسافران زیادی به این شهر می آیند که با توجه به شلوغی قیمت هتل و مسافرخانه ها بالا می رود .

ولی در فصل زمستان به دلیل سرما و مشغله کاری افراد کمتری به اینجا سفر می کنند و همین باعث می شود قیمت ها مناسب تر دیده شود . اگر قصد مسافرت به این شهر زیبا دارید باید  در اواخرهر فصل به آنجا بروید تا از تخفیف های آخر فصل بهره مند شوید .

اگر به قصد تفریح و گردش به مشهد می روید در فصل تابستان بهترین موقعیت برای رفتن به پارک آبی و لذت بردن از آن است . توجه داشته باشید زمان تعطیلات مانند شهادت امام رضا (ع) عید فطر ونوروز و تاسوعا و عاشورا مشهد و حرم امام رضا (ع) بسیار شلوغ و پرجمعیت می باشد . در نتیجه بهترین زمان مناسب برای مسافرت به مشهد و خرید بلیط هواپیما در  اواخر فصل بهار و اوایل فصل  پاییز و اگر سرمای آنجا شما را اذیت نمی کند فصل زمستان بسیار خلوت می باشد .

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

از جمله راه های مسافرت رفتن می توان به قطار و ماشین شخصی و هواپیما اشاره نمود

سفر به مشهد با قطار

از راحت ترین به شمار می رود که با توجه با نوع قطار قیمت ها متفاوت است ولی می توان با قطار هزینه سفر را کاهش داد .

از شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، رشت، قم، زنجان، قزوین، کرمان، بندرعباس، یزد، زاهدان، خرمشهر و شهرهایی که در مسیر این خطوط ریلی ایستگاه راه آهن دارند، می‌توانید سفر با قطار را تجربه کنید.

سفر به مشهد با خودرو

برای مسافرت رفتن به وسیله ماشین شخصی از تهران به مشهد دو مسیر است ک باید یکی از آن را انتخاب کنید یکی جاده مازندران یکی جاده شاهرود است جاده شاهرود بیشتر کویری است زیرا باید از شهرهای گرمسار و سمنان وشاهرود و نیشابور عبور کنید ولی زودتر به مقصد خود می رسید .

جاده مازندران باید ابتدا به  شهرآمل رفت که برای رفتن به آمل باید از جاده هزار یا فیروز کوه  عبور کنید که جاده هزار در زمستان خطرناک تر است اما 15 – 20 دقیقه زودتر می رسید . و بعد از آمل باید به شهرهای بابل وساری و گرگان و بجنورد و چناران که بعد از آن به مشهد می رسید . این مسیر از نظر زمانی دیرتر به مقصد می رسید.

سفر به مشهد با هواپیما

آسان ترین و سریع ترین گزینه برای سفر به صورت هوایی است با اینکه هزینه  زیادی دارد اما یکی از محبوب ترین گزینه های سفر است. در کمتر از یک ساعت و نیم به مقصد خواهید رسید .

 

هتل ها و محل های اقامت در مشهد

در این شهر به دلیل اینکه مسافران بسیار زیادی دارد دارای  انواع هتل های معمولی تا پنج ستاره و سوئیت و مهانپذیر است . هر یک از این ها به نوبه ی خود دارای امکانات خاص و ویژه ای هستند و همچنین موقعیت مکانی هم تاثیری بسیار زیادی در قیمت آن دارد . در ادامه بطور مختصز تعدادی از این مکان ها را معرفی می کنیم :

هتل های  دارای سه ستاره شامل : هتل اطلس ، هتل فردوسی، هتل صحرا  ، هتل تهران و…

هتل های دارای چهار ستاره شامل :هتل پارسیان، هتل ایران  ،هتل فردوس، هتل توس ،هتل آسیا و …

هتل های دارای  پنج ستاره شامل هتل پارس، هتل هما  ، هتل قصر طلایی مشهد، هتل بین المللی قصر مشهد ، پردیسان و  ….

هتل آپارتمان ها عبارتند از هتل آپارتمان سبز طلایی، سبز طلایی ، زاگرس و …

مهمانپذیر های مشهد عبارتند از باستان، مشاهیر، حیدری و …

راهنمای سفر به مشهد
راهنمای سفر به مشهد

جاهای دیدنی و گردشگری مشهد

جاذبه های طبیعی شامل :  شاندیز ، چالیدره ، دره هفت حوض ، طرقبه ، چشمه گیلاس ، پارک کوه سنگی ، باغ گیاه شناسی ،باغ وکیل آباد

تفریحات هیجان انگیز : سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و موج‌های خروشان ،  پارک علمی پروفسور بازیما ، موزه علوم زمین ، کوهستان پارک شادی

جاذبه های تاریخی و فرهنگی : مهم ترین حرم مطهر امام رضا (ع) ، مسجد گوهر شاد ، خانه تاریخی ملک ، موزه نان ، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی ، باغ ملی مشهد ، کلیسای مسروپ قدس

  • 12khodro 12khodro

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی